Tentang favoritisme,kronisme,kontrak kenduri kendara dan tender juta-juta

Posted: 24 Mei 2014 in KEMBARA SI LUMPUR

Sungguh aku percaya..aku manusia yang sangat mudah bertoleransi dan memahami..menerima kritikan dan penjelasan walau ada masa dan ketikanya aku memilih untuk bersikap autokratik dlm membuat keputusan ik (baca: ia cuma cara menerima nasihat dan pandagan dengan cara aku sendiri) namun ada perkara yang aku tidak boleh bertoleransi walau atas alasan apa sekalipun..tentang kronisme dan favoritisme…walau aku tahu ia sudah menjadi perkara biasa yang menjadi sebati dalam budaya ..dari sekecil-kecil jawatankuasa kampung hingga pemegang amanah tertinggi negara…dari kontrak kenduri kendara hingga tender berjuta-juta..namun sudah sampai masa membetulkan yang biasa..membiasakan  yang betul…walau apapun apa pun alasanya..memudahkan urusan atau menjaga hubungan namun untuk manusia yg berpegang pada prinsip integriti dan ketulusan.kesaksamaan dan keadilan..aku percaya..hak dan tanggungjawab untuk mendapat dan memberikan peluang yang sama rata pada semua perlu sentiasa dipelihara dan di jaga..

Komen-komen
  1. fika berkata:

    Kau dah temu tujuan hidup kau? maap takde kene mengena dengan entri.

Tinggalkan Jawapan

